Loader

Az ajánlat mentése folyamatban van!
Kérjük ne zárja be a böngészőt és ne navigáljon el!
A művelet végén automatikusan átirányítjuk!

Klíma mellett alszol? Tartsd be ezeket a szabályokat!

A hőmérséklet éjszaka egyre kevésbé hűl le a városokban, mivel az aszfalt és beton elemek kiváló hőmegtartó tulajdonsággal rendelkeznek. A globális felmelegedés miatt növekedik a forró nyári napok és esték száma, ez pedig rendkívüli veszélyekkel jár, kiváltképp az idősekre és szív-érrendszeri betegekre
 Az alvás elengedhetetlen az ember normál működéséhez, ugyanakkor a felnőtteknek körülbelül 33%-a számol be alvással kapcsolatos problémákról, így a nem megfelelő pihenés elterjedt egészségügyi problémát jelent. A túl kevés pihenés növeli a krónikus betegségekre való hajlandóságot és károsítja a pszichológiai és kognitív működést, ezért érdemes mindent megtenni azért, hogy megfelelő minőségű alváshoz jussunk éjszakánként.

 

 

Mind a testhőmérséklet, mind a környező hőszint jelentősen befolyásolja az emberek pihenését. Egy tanulmány 765 000 válaszadó adatai alapján megállapította, hogy a legtöbb ember rendellenes alvást tapasztal a forróbb nyári hónapokban, amikor nehezebb megfelelő hőmérsékletet fenntartani a szobákban. Ha alvás közben a szoba hőmérséklete túl alacsony vagy túl magas, az az alvás minőségének romlásához vezethet. Egy 2012-es független tanulmány szerint a helyiség hőmérséklete az egyik legfontosabb tényező a jó alvás eléréséhez, melyhez rengeteg ember használ légkondicionáló berendezést. „A szakértők általában 18-19 °C-os belső hőmérsékletet ajánlanak az optimális éjszakai alváshoz. Az élőlények (emberek, állatok, növények, gombák) rendelkeznek egy úgynevezett nagyjából 24 órás cirkadián ritmussal, amely befolyásolja a viselkedési és a fiziológiai folyamatokat, így a hőháztartásunkat is. A testünk hőmérséklete csökkenni kezd már azelőtt, hogy ágyba bújnánk és folyamatosan hűl nagyjából hajnali 5 óráig azáltal, hogy kitágulnak a felszíni ereink és több hőt adunk le a környezetbe. Az alacsonyabb testhőmérséklet miatt érzékenyebbek leszünk a melegre, ezért van annyi álmatlan éjszakája nyáron az embereknek” – magyarázza Váradi György lakossági klímaszakértő, a Columbus Klíma Csoport vezetője.

A kutatás szerint a túlságosan hideg hőmérséklet erősebben befolyásolja az alvásminőséget, mint a meleg, Váradi György szerint ezért érdemes néhány szabályt betartani:

  • A klíma hőméréskletét állítsuk legfeljebb 5-7 fokkal a kinti hőmérséklet alá!
  • Használjuk az időzítőt, a klíma "Sleep" funkcióját, programozzuk úgy, hogy ébredés előtt 20-22 fok körül legyen a hőmérséklet!
  • Soha ne irányítsuk a levegőt közvetlenül magunkra!
  • Tisztítsuk, tisztíttassuk gyakran a szűrőket, hogy véletlenül se kerüljön a levegőbe szennyeződés!
  • Ébredés után figyeljük meg, hogy kiszáradt-e a bőrünk, vagy bedugult-e az orrunk. Ha igen, akkor változtassunk a légbefúvás erősségén és állítsuk feljebb a hőmérsékletet!